23948sdkhjf

Virksomheder glemmer at få gode ideer

Danske virksomheder dropper at tænke nyt, lyder meldingen fra forskerne Jens Holmgren og Ole Uhrskov Friis fra Institut for Forretningsudvikling og Teknologi på Aarhus Universitet.
De har spurgt topledere, mellemledere og medarbejdere i 1.700 virksomheder, hvordan nye idéer bliver behandlet, og hvor mange nye idéer, der bliver ført ud i livet.

Resultatet er ikke prangende, lyder det fra Jens Holmgren til DR Østjylland.

- Innovation har stort set ingen fokus i de fleste virksomheder, hvorimod produktivitet og kundepleje er i fokus.

Han siger, at virksomheder normalt ikke har så stort fokus på innovation i krisetider, men han er bekymret over, at fokus fortsat mangler, nu hvor vi er ude af krisen.

- Det er netop gennem innovation, at vi skal skabe fornyelse, nye arbejdspladser og arbejdsområder, der kan blive en ny motor i den vækst, vi helst skal have i Danmark, siger Jens Holmgren.

Derfor kan det blive dyrt for virksomhederne, hvis de ikke tænker innovation. De vil stagnere, og det kan i sidste ende koste arbejdspladser.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.548